Jak wybrać termiczne izolacje domów
2 lutego, 2021
E-sklep zaprojektowany przez WooCommerce
2 lutego, 2021

Google Business wszystko o mapach Google

Dodanie firmy w wizytówkach na mapach Google, poprzez aplikację Moja Firma stworzoną w Google Business daje dużą ilość korzyści. Główną jest umieszczenie precyzyjnej lokalizacji działalności w mapach Google, za sprawą czego klienci lub partnerzy mogą wyszukać nas oraz skorzystać z oferowanych usług albo rozpocząć współdziałanie. Wizytówka Google oferuje sporo przydatnych funkcjonalności, jakie wpływają na jej pozycjonowanie i widoczność. Obok tego sporą zaletą wizytówki jest wgląd w szczegółowe statystyki, jakie ułatwiają analizę efektywności oraz budowanie strategii działań. Co oprócz tego oferuje aplikacja Google Business?

Informacje

Żeby klienci mogli bez trudu odszukać firmę w mapach Google warto dodać dane w wizytówce właściwie w każdej rubryce. Dodane dane są nie tylko istotne dla klientów, ale też dla samych algorytmów Google, jakie całkowicie wypełnione witryny wartościują wyżej. W informacjach znajdują się podstawowe dane np. adres, nazwa czy telefon kontaktowy oraz dodatkowe np. obszar działania, godziny otwarcia, strona internetowa, atrybuty oraz opis firmy. Taki opis firmy jest dość zasadniczym elementem, ponieważ da się zapisać w nim nie tylko dane o firmie, ale także frazy kluczowe, poprze jakie firma będzie wyszukiwana.

Wpisy

Czy jest sens zamieszczać wpisy, jeśli na głównej stronie WWW mamy bloga? Zdecydowanie tak. We wpisach w wizytówkach da się dodawać ciekawe treści, jakie dodatkowo zachęcą klientów do zainteresowania się firmą. Nie mamy pewności, czy użytkownik od razu dotrze na naszą główną stronę WWW, z tego powodu wpisy w wizytówkach Google mogą stać się dobrym miejscem na przedstawienie się jako specjalisty w swojej dziedzinie. W sekcji wpisów w wizytówkach da się zamieszczać ciekawe mini artykuły (mini, ponieważ miejsca wystarcza na 1500 znaków), nowe produkty, oferty, a nawet wydarzenia. Co więcej można uzupełniać je o grafiki, a także wyposażyć w link prowadzący np. do listy usług albo oferty. Wpis może być bezustannie wyświetlany przez cały rok.

Opinie

Chociaż na opinie można wpłynąć tylko zapewniając doskonałą obsługę klienta albo dobrej jakości produkty, opinie to istotna część wizytówki. Znaczna część klientów sugeruje się opiniami, wyszukując usługe lub sklep, ze względu na co osiąganie pozytywnych informacji zwrotnych wpływa na większe zainteresowanie użytkowników. Co więcej wysoka średnia opinii zachęca Google do wyświetlania wizytówki na wyższej pozycji. Na opinie lepiej odpowiadać i w tą techniką budować dobre relacje z klientami.

Statystyki

Statystyki znajdują się wśród szczególnie przydatnych elementów wizytówek Google. Za ich sprawą mamy dostęp do listy haseł wpisywanych przez użytkowników, na jakie pokazana jest wizytówka. Ponadto możemy zobaczyć w jaki sposób klienci poszukują firmy. Wyszukiwanie bezpośrednie przelicza liczbę klientów, którzy wyszukują wizytówkę wpisując nazwę lub adres firmy. Statystyki wskazują także liczbę klientów, jacy znaleźli wizytówkę wyszukując kategorie, usługi i produkty albo przeglądając podobne marki. Obok tego da się ocenić liczbę wyświetleń wizytówki w mapach Google albo w wyszukiwarce. Wartościowe są również statystyki określające ilości wizyt na stronie WWW, pytań o trasę oraz połączeń telefonicznych.

Produkty i usługi

Dodawanie usług i produktów do wizytówki Google pozwala nieodpłatnie zademonstrować użytkownikom zakres działań firmy. Dzięki temu klient wie, co robi konkretna firma oraz co ma w swojej ofercie. Tą metodą możemy zachęcić go do sprawdzenia witryny WWW, e-sklepu albo przekonać go do zakupu usług.

Zdjęcia

Zdjęcia w wizytówce Google nie tylko ją uatrakcyjniają, ale mają także znaczenie dla jej wyświetlania. Można umieszczać je do wpisów, produktów, usług. Co więcej mamy możliwość pokazania firmy od zewnątrz i od wewnątrz, a także dołączania multimediów zrealizowanych w czasie pracy albo prezentujących zespół. Interesującą możliwością są też zdjęcia 360° oraz pliki wideo.

Czat

Funkcja czatu w Google Moja Firma pozwala na ekspresowy kontakt między firmą, a klientem. Wystarczy ściągnąć aplikację Moja Firma na telefon oraz uruchomić funkcję czatu. W tak prosty oraz szybki sposób można dzielić się informacjami oraz reagować na pytania klientów. Trzeba wiedzieć, że czat będzie skuteczny o ile jesteśmy w stanie na bieżąco sprawdzać odbiorczą skrzynkę oraz szybko reagować na przesłane wiadomości.

Witryna

Możliwość stworzenia własnej witryny poprzez Google Moja Firma, może szczególnie być przydatna dla tych, co do tej pory nie nie przekonali się do posiadania witryny WWW. Za pomocą business site da się zbudować elegancką stronę firmową na podstawie wszystkich informacji zapisanych w wizytówce Google. Co więcej funkcja Moja Firma gwarantuje łatwe w obsłudze narzędzia edycji, jakie pomogą w kilku krokach przygotować elegancką stronę firmową. Możliwość ta jest w pełni darmowa.

Użytkownicy

Prowadzenie wizytówki w Google nie musi sprawiać trudności zwłaszcza, że do każdej wizytówki da się dołączyć użytkowników nastawionych na ich tworzenie albo prowadzenie. Dzięki temu współpracownicy też mogą otrzymać dojście do wizytówki oraz ją współtworzyć.

Pozycjonowanie wizytówek

Strona używa cookies
Ok