Interesujące koncepcje na tworzenie witryn wzrastają jak przysłowiowe „grzyby po deszczu”, gdyż coraz większa ilość Odbiorców w naszym kraju kupuje produkty poprzez sieć, zaś do sklepików stacjonarnych zmierzają jedynie zaznajomić się z wybranym produktem (więc tym, jak on w rzeczywistości wygląda). Zdarzają się sytuację, iż kompletne biznesy przenoszą się do wirtualnego świata, zwalniając opustoszałe lokale oraz licząc na konkretne oszczędności. Poza tym każdy Odbiorca w niektórych przypadkach może liczyć na to, że wyrób jest rzeczywiście znakomitej jakości, m in. nikt go przed nim nie przymierzał. Skromne oraz poważne firmy zgłaszają się więc do agencji reklamowych, by te zajęły się zaprojektowaniem interesującej i wydajnej witryny. Architekci stron opracowują zatem coraz to bardziej nowatorskie taktyki, w części bazujące na WordPressie.
Najpopularniejszym kierunkiem w 2016 roku była jednolitość części ilustracyjnej i uporządkowania wszelakich segmentów na stronie. Zwykle była ona rozłożona na dwie albo trzy kolumny, lecz klienci ekspresowo się znużyli kopiowanymi szablonami. Wszelkie modne strony www, m in. punktów z ubraniami, prezentowały się prawie tak samo, natomiast to na sto procent przedłożyło się na sprzedaż. Aktualnie rozkład strony internetowej, projektowanie grafiki i pozostałych składników krótko mówiąc nie następuje już na wymienionych wytycznych. Osoby zajmujące się tworzeniem stron www dążą do uwydatnienia specyficznych właściwości dziedziny Klienta.
Trend ten stał się niesamowicie popularny i polega na zagospodarowaniu poprzez grafikę całej szerokości wyświetlacza. Przede wszystkim – koncentracja odbiorcy krótko mówiąc nie rozciąga się na kolejne elementy, po drugie – zachęca wyśmienicie zharmonizowaną grafiką do dalszego sprawdzania strony. Ekrany początkowe wypełnione są zupełnie zdjęciami, grafiką z treścią reklamową lub guzikami akcji. Mogą być stałe lub sprawować funkcję slydera. Dużym atutem jest to, iż owe elementy dopasowują się na potrzeby ekranów na notebookach i ogromnych monitorów. Dobrej jakości grafikę powinno wykonać rzetelne studio graficzne.
Ogromna, wyśmienitej jakości grafika przyciągnie oko niejednego Nabywcy. To fantastyczny projekt, ażeby uatrakcyjnić projekt strony. Większość użytkowników jest wzrokowcami, dlatego jeszcze bardziej opłaca się w ten element zainwestować. Ogólnie rzecz ujmując nie wykorzystujmy w rzeczywistości jednak z tzw. banków darmowych zdjęć, szczególnie wtedy, kiedy nasza marka ma się doprawdy wiązać z profesjonalizmem. Dużo lepiej poprosić o zaprojektowanie elementów graficznych rzetelnemu grafikowi, który będzie miał na uwadze to, żeby wszystkie miały odpowiedni klimat oraz korespondowały z schematem strony.
Material design to styl bazujący na płaskich kolorach oraz na zastosowaniu świateł i cieni. Google zainspirowało się w tym przypadku typowym papierem i tuszem. Fundamentalnym motywem było wzmocnienie zrozumiałości witryn, jak i ulepszenie minusów, które były zauważalne w stylu flat. Innymi słowy, material design to: ułożenie w trójwymiarze (identycznie z klasyfikacją detali), energiczne oraz idealnie dobrane barwy (jeden ton pierwszoplanowy i pozostały ton specjalny, m in. do wyróżnień), intuicyjne ikonki (maksymalnie łatwe, z łagodnymi wykończeniami kresek, z zastosowaniem proporcji 2dp), wszystkie zdjęcia i ryciny wektorowe (przystosowane do nastroju strony www; tekst umieszczony na zdjęciu musi obowiązkowo figurować na gradiencie; ogólnie rzecz ujmując nie można przeholować z przyciemnianiem) i typografia oparta o kształt Roboto.
Spora liczba odbiorców Internetu absolutnie nie dostaje od sprzedawców tego, czego sobie życzą. Idą na stronę i co dostrzegają? Nieciekawy projekt logo, mnóstwo zbędnych wpisów (które mogą przewijać nie widząc końca), zaś w ostateczności są obsypywani ulotkami informacyjnymi o tym, ażeby zdecydowanie zarejestrować się do newslettera, skorzystać z mnóstwa okazji (które z pewnością za kilka sekund się zakończą) albo porozmawiać z fachowcem (który co kilka sekund włącza się na czacie i nie jest to „żywa jednostka”). Konsumenci potrzebują tego, by zdobyć duchową relację z wyrobem albo jeżeli to realne – ze sprzedawcą. Wcale nie chodzi tu o „targowanie się”, lecz możliwość zaufania. Interesującym zamysłem jest stąd opowiedzenie czegoś o swojej działalności gospodarczej. W ostatnim czasie definiuje się to słowem „storytelling”, a więc opowiadanie o takich sprawach, jak: kim jest każdy pracownik, co potrafi zaoferować firma itp. Opisana odmiana reklamy ekspresowo przemawia do konsumentów oraz zapewnia lepsze efekty niżeli denerwujące okna, które wyskakują „zza węgła”.
Jeśli zamierzasz dowiedzieć się dużo więcej, wejdź w odsyłacz obok – Projektowanie Logo Toruń – a odnajdziesz znacznie więcej informacji.