Wizytówki dostępne w mapach Google są świetnym narzędziem pomagającym zaistnieć na lokalnym rynku. Za sprawą map Google zyskujemy dostęp do położenia przedsiębiorców z wielu branży. Dzięki temu użytkownik może bez przeszkód odnaleźć sprzedawcę interesujących produktów oraz usług. Żeby pokazać się pośród firm w swojej okolicy jedyne, co trzeba zrobić, to zarejestrować własną wizytówkę w mapach Google. Pośród wszelkich dostępnych usług Google trzeba odnaleźć usługę Google Moja Firma oraz postępując zgodnie z wskazówkami uruchomić profil. Każdy kolejny krok przybliża nas do stworzenia kompletnej wizytówki. Wystarczy wypisać swoje dane jak nazwa firmy czy jej lokalizacja oraz dane kontaktu, po czym je zatwierdzić. Wypełniona o odpowiednie dane wizytówka jest opracowana do użytku. Dobrze jednak wzbogacić ją o wszelkie informacje dostępne w kolejnych zakładkach. Finalnym etapem jest weryfikacja, żeby wizytówka była w pełni aktywna. Mając wizytówkę dobrze zastanowić się nad pozycjonowaniem jej, żeby była widoczna dla wielu odbiorców.
Na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google oddziałuje wiele czynników. Przede wszystkim duży wpływ ma odległość od użytkownika. Poszukując sklepu albo usługi zazwyczaj kierujemy się tym, jak blisko znajduje się od domu, z uwagi na to wizytówka ma swoje zastosowanie szczególnie na lokalnym rynku. Im nasza lokalizacja znajduje się bliżej klienta, tym większa możliwość na wyższy wynik wyszukiwania. Oprócz tego ważna jest rozpoznawalność oraz trafność względem frazy kluczowej. Jeżeli firma jest rozpoznawalna pod konkretnym słowem kluczowym albo opublikowana na jej witrynie treść zgadza się z poszukiwaną frazą tym większe prawdopodobieństwo, że wizytówka pojawi się wysoko. Możliwości wpisane w usłudze Moja Firma zapewniają wiele opcji, które mogą dodatnio zadziałać na pozycjonowanie wizytówki Google.
Bazowe dane jak nazwa, telefon i adres należy uzupełnić o inne równie ważne dane, które pozwolą Google dopasować wizytówki do wyszukiwania użytkownika. Informacje kontaktowe wizytówki należy uzupełnić zgodnie z danymi podanymi na stronie internetowej. Co więcej w nazwie wizytówki można wpisać ogólną frazę oraz nazwę firmy (np. Firma – pozycjonowanie stron WWW). Obok tego warto ustawić kategorie oraz podkategorie, które pokażą użytkownikom oraz Google profil firmy, tj. jej charakter. Niezbędna jest też lokalizacja oraz obszary działania. W samej lokalizacji wpisujemy adres siedziby firmy, gabinetu, sklepu itp. Jeśli jednak gwarantujemy usługi poza siedzibą (np. montaż drzwi i okien w domu klienta) wtedy należy dodać obszar działania, czyli szerzej np. miasto, województwo.
Bardzo znaczące jest także pozyskanie atrybutów. Atrybuty są połączone z tym jak działa firma. Dla przykładu pokazują czy dana lokalizacja posiada dostęp do Wi-Fi, czy niedaleko jest parking lub czy jest dopasowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Minusem jest to atrybutów nie dodajemy samodzielnie, dlatego że tworzone są one na bazie udzielonych przez klientów odpowiedzi na zadane przez Google pytania. Również opinie klientów oddziałują na pozycjonowanie. Większość potencjalnych klientów nadal wartościuje opinie Google, dlatego warto się o nie postarać oraz co istotne, lepiej na nie odpowiadać. Dzięki pozytywnym opiniom zyskujemy większą szansę, że Google wyświetli wizytówkę wyżej.
Unikalny opis firmy to świetne miejsce, aby opisać najważniejsze informacje na temat firmy, stosując najlepiej dobrane słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków pokazuje się w profilu firmy bez klikania w przycisk „więcej”, z uwagi na to należy pochylić się nad początkową częścią opisu. Ponadto dla lepszego pozycjonowania wizytówki Google warto dodać swoje produkty i usługi. Wypełnienie wizytówki tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale również prawdopodobnie przyciągnie większą ilość potencjalnych klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje też wstawianie zdjęć i filmów. Multimedia opublikowane w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla użytkowników, ale również umożliwiają uzupełnienie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Regularne wstawianie zdjęć znacząco oddziałuje na pozycjonowanie.
Za sprawą wpisów w wizytówkach Google dostarczamy użytkownikom wartościowych treści, które mogą zachęcić ich do przejścia do naszej strony WWW albo skorzystania z usługi. Wpisy umożliwiają dodanie treści do 1500 znaków i przycisk, którym możemy linkować do dowolnej strony, np. podstrony z usługami albo innego wybranego miejsca. Taki wpis w wizytówce nie tylko będzie widoczny przez długi czas (w zależności od ustawień nawet do roku), może stać się składową marketingu treści, gdzie będziemy udostępniać klientom garść ciekawej wiedzy z branży. Regularna publikacja będzie traktowana niemal jak blogowe wpisy na stronie, z uwagi na co warto przemyśleć zastosowanie takich wpisów.
Linki odsyłające bezpośrednio do wizytówki są całkiem ważnym elementem, jaki wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. W tym celu warto rozejrzeć się za lokalnymi lub branżowymi forami, katalogami, blogami, portalami albo pozostałymi miejscami, uznawanymi przez Google jako wysokie jakościowo, w których można zostawić link. Obszerny profil linków da Google sygnał, że warto pokazać wizytówkę na wyższej pozycji, dlatego że odsyłają do niej odmienne interesujące strony. Profil linków ma zatem pozytywny wpływ na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google.