Od dłuższego czasu da się zauważyć, że bez należytego propagowania strony internetowej, widoki na sukces naszej firmy są relatywnie małe. Szczęśliwie, dzięki rozwojowi technologii, Google stworzyło skomplikowany system, który pozwala nam na dotarcie do lokalnych Kontrahentów. Aby to właśnie nasz salon fryzjerski, warsztat samochodowy, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało dostrzeżone przez Odbiorców z pobliża, potrzebne jest należyte zoptymalizowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Znaczenie tutaj ma masa czynników, którymi zajmiemy się w tym tekście.
Najzwyczajniej w świecie, pozycjonowanie lokalne to promowanie wybranej witryny w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z określonego obszaru, np. województwa, miejscowości, a niekiedy nawet wyznaczonej dzielnicy. Zazwyczaj jest tak, że narzędzie wyszukujące jest w stanie samodzielnie oszacować, gdzie znajduje się najbliższe naszemu położeniu spore miasto. Możemy to łatwo sprawdzić, używając przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że poszukujemy biura nieruchomości. Jeśli wyszukujący jest w w tej chwili w Toruniu, to wtedy wyszukiwarka wytypuje nam najlepiej wypromowane strony biur nieruchomości z Torunia. Statystyki mówią prawdę – ponad 95% Konsumentów szuka przede wszystkim spółek i usług z ich okolicy, żeby mieć do nich łatwy dostęp. Trzeba poczynić co w naszej mocy, aby odszukali właśnie naszą firmę, gdyż więcej niż 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w niedalekiej przyszłości, a więcej niż 80% używających smartfonów i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Co najczęściej wpisują? Przede wszystkim są to restauracje, sklepy oraz usługi. Jeśli masz własną restaurację, koniecznie powinieneś zatroszczyć się o pozycjonowanie lokalne.
Podobnie jak w temacie szerszego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym nadal bardzo istotną kwestią będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy cyklicznie dodawać treść oraz zatroszczyć się o to, by publikacje były możliwie jak najwyższej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba teraz pochylić się nad technikami, które będą charakterystyczne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
– Stworzenie strony w Google Moja Firma, które szerzej przeanalizujemy w dalszej części artykułu,
– linki z lokalnych stron – dopilnujmy, aby wzmianki o naszej firmie pojawiały się w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach związanych z branżą turystyczną,
– zgodność danych identyfikujących spółkę – otoczmy opieką dane, które umieszczamy w katalogach firmowych i innych stronach. Jeśli zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie uaktualnimy tego, to wówczas wyszukiwarka może nas zakwalifikować jako niewiarygodnych,
Bardzo ważne będzie stworzenie profilu naszej spółki w Google Moja Firma. Usługa ta powstała jako narzędzie do zakładania wizytówek firm, które prowadzą działania na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej zyskać? Właściwe pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, iż szukający, wpisujący lokalne słowa kluczowe zapewne natknie się na naszą wizytówkę, obejmującą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo zrobienie wizytówki nie jest przesadnie skomplikowane, ale już pozycjonowanie wymaga sumienności i odpowiedniej wiedzy.
Aby jeszcze zwielokrotnić swoje widoki na zwabienie lokalnych Konsumentów, spożytkujemy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten element pozycjonowania lokalnego jest względnie trudny, ale korzyści na rynku lokalnym z pewnością będą odczuwalne. Jak powinna wyglądać odpowiednio sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć poprawny tytuł. Musimy wcielić się w rolę szukającego i rozważyć, jakich haseł użyje w narzędziu wyszukiwania. Najłatwiej będzie uobecnić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj oferowanych przez nas usług. Następny krok, poszerzamy wizytówkę o obowiązujące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – musimy na bieżąco je uaktualniać. Następnie tworzymy dla Twojej korporacji oryginalny kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, najczęściej jako nazwa spółki. Jeżeli już zadbaliśmy o te elementy, to zostaje już tylko dobrać właściwą grafikę oraz napisać opis działalności.
Pamiętajmy – wizytówka pozwala wyszukującym wystawiać opinie naszej firmie. Ich ilość oraz jakość będą decydować o tym, jak wysoko wylądujemy w wynikach wyszukiwania. Gdy dostaniemy sporą liczbę dobrych opinii, to wtedy będzie to miało pozytywny wpływ na znajdywanie kolejnych Kontrahentów oraz tworzenie wyższości nad konkurencyjnymi firmami.
Pozycjonowanie lokalne to oszczędny i szybszy przepis, na pojawienie się w rezultatach wyszukiwania niż szersze pozycjonowanie witryn. Nie jesteś pewien od czego zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne na pewno pomoże Ci postawić pierwszy krok w dziedzinie pozycjonowania lokalnego.
Więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/