Aby móc spokojnie wejść w problematykę powiązaną z marketingiem w sieci, powiedzmy sobie najpierw czym jest sam marketing. Wiele czytelników stawia to na jednej półce z promowaniem danego produktu, ale dokładniej rzecz ujmując, jest to o wiele bardziej złożone. Proces marketingowy jest to skomplikowana strategia, która ma nieść za sobą profity w postaci dotarcia z nasza ofertą do możliwie najliczniejszej grupy Nabywców. Aby tak się stało, musimy przywiązać wagę do wielu elementów, do których należą skuteczna komunikacja z rynkiem, odpowiednie narzędzia do promowania, określenie grupy docelowej oraz ustalenie możliwości budżetowych. W przeciągu wdrażania procesu, konieczna będzie regularna analiza zmian na rynku i otwarcie na potrzeby Nabywców.
Dzięki rozwojowi technologii powstała specjalna gałąź marketingu – marketing w sieci, zwany także e-marketingiem. Czemu jest tak istotny? Przedsiębiorcy i właściciele zakładów wchodzą z działalnością do internetu, aby zaczerpnąć korzyści z zalet sieci internetowej i znaleźć więcej Klientów. Marketing internetowy to ogół wszystkich zabiegów, które kojarzymy z pospolitej formy marketingu, ale do ich realizacji użyjemy sieci internetowej. Jeśli nasze działania będą dobrze funkcjonować, to w takiej sytuacji rozpoznawalność naszej spółki w internecie zdecydowanie ulegnie poprawie, a nasz podstawowy cel – promocja oraz tworzenie świadomości marki, idące w parze z jej korzystnym odbiorem zostanie osiągnięty. Kluczowym narzędziem, który wykorzystamy w e-marketingu będzie witryna www naszej spółki. Wśród najbardziej charakterystycznych różnic pomiędzy tradycyjnym marketingiem, a marketingiem on-line wskazujemy z pewnością rolę Odbiorcy. Nie będzie ona w tym przypadku pasywna, przeciwnie, ma on możliwość prowadzenia ciągłego dialogu, poprzez m.in. publikowanie stanowiska na temat naszej pracy oraz wpływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.
Do najważniejszych operacji, z którymi zmierzymy się przy dziedzinie marketingu internetowego należą m.in.:
– pozycjonowanie stron internetowych
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– Social Media
– blogi
– e-mail marketing
Analizowaliśmy już dość konkretnie pozycjonowanie stron www, tymczasem niżej skupimy uwagę na dwóch gatunkach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam przynieść sporo profitów.
Ta gałąź marketingu on-line jest wyjątkowo opłacalna, jeśli naszym celem jest zwerbowanie nowych Konsumentów, ale po pierwsze – zbudowanie z nimi długotrwałych i opierających się na wierności relacji. Pytanie – jak możemy to osiągnąć?
Content marketing opiera się w największym stopniu na zamieszczaniu w sieci internetowej treści o możliwie jak najlepszej jakości. Nie chodzi tutaj w dużej mierze o jednokierunkowy przekaz reklamowy, ale o wywołanie poruszenia u Kontrahenta, który zapragnie pozostać z naszą marką na dłużej. Jak zapewne wiecie wiele zależy tutaj od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Zawartość powinna być dostrojona do jej pasji, obyczajów oraz co także istotne – zwyczajów kulturowych. Content marketing znajdziemy w różnorodnych formach, np.:
– artykuły merytoryczne,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne
Forma ma naturalnie znaczenie, lecz jeszcze większą wagę powinniśmy przywiązywać do wartości wstawianych przez nas treści. Kiedy Google oceni je jako wartościowe, to wtedy zwiększy to nasze widoki na bycie lepiej widocznym w wynikach wyszukiwania. Przypilnujmy tego, żeby treści były autorskie i nieszablonowe. Jak możemy wywnioskować z kawałka tekstu o content marketingu – liczy się przede wszystkim wartość merytoryczna.
Ta odmiana marketingu internetowego staje się ostatnio wyjątkowo popularna. Czemu tak się dzieje? Influencer – czyli osoba, która jest biegła w danej specjalności, tudzież jest popularna ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub popularnego profilu w mediach społecznościowych, potrafi silnie rzutować na ewentualnych Konsumentów. Przy wyborze influencera należy się kierować specjalizacją, w której się obracamy. Jeżeli chcemy propagować sklep odzieżowy, wówczas niezłym rozwiązaniem jest wynajęcie influencera, który pisze bloga na temat mody.
W znalezieniu stosownego influencera mogą pomóc nam liczne fora, grupy na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Należy pamiętać o tym, żeby przed zatrudnieniem influencera do lansowania Twojej marki, jasno nakreślić cele i pomyśleć jaki budżet możesz na poświęcić na wynajęcie influencera. Angaż influencera winno być składnikiem dużej strategii, która sprawi, że przekonamy do siebie Odbiorców.
Podsumowanie
Jak wskazuje ten artykuł, marketing internetowy to wyjątkowo obszerna kwestia. Wiele profitów, ale również sporo pracy do zrobienia, jeśli nasze działania ma odnieść sukces. Nasze działania winny być sumiennie zaplanowane, a później ustawicznie musimy reagować na zmieniające się trendy.
Marketing, pozycjonowanie i wiele więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/