Korzyści płynące ze pracy z biurem rachunkowym można dodawać długo rozpoczynając od terminowości i rzetelności usług, a zatrzymując się na miłej atmosferze w czasie spotkań. Dlatego warto pochylić się na moment nad tym, jak faktycznie wygląda współpraca z biurem rachunkowym, czy istnieją wymagania wobec klienta oraz co właściciel firmy zyskuje na takiej współpracy.
Celem biura rachunkowego jest dbanie o interesy klienta, żeby zyskiwał jak największe korzyści w obszarze księgowości. Korzystanie z obecnych przepisów umożliwia księgowej weryfikację, które ulgi i odliczenia przysługują klientowi oraz czy je stosuje. Tą metodą przedsiębiorcy zyskują możliwość optymalizacji wydatków wciąż nie uciekając od wszystkich praw i zasad. Biuro rachunkowe bezustannie sprawdza zmiany w ustawach, dlatego właściciel firmy za każdym razem może zgłosić się o wsparcie lub z obawami, jeśli wprowadzane zmiany są trudne do przyswojenia. Nawet kiedy księgowa nie prowadzi doradztwa, właściciel firmy zwykle może poprosić o wyjaśnienie, jeśli coś jest trudne. Warto dodać, że biuro rachunkowe, podejmując się obsługi księgowej dba o to, by niezbędne rozliczenia były składane terinowo, a dzięki nowoczesnym systemom informatycznym, wiele powtarzających się procesów jest zautomatyzowana, a rozliczenia są skrupulatnie przygotowywane oraz weryfikowane. Dzięki temu klienci nie muszą martwić się sprawami księgowymi i mogą poświęcić się pozostałym obszarom przedsiębiorstwa.
Ważnym aspektem pracy z biurem rachunkowym jest ciągły kontakt bazujący na życzliwej relacji. Klient ma sposobność kontaktu z biurem rachunkowym w potrzebnych sprawach, ale niezbędne jest także to, by właściciele firm także byli dostępni dla biura rachunkowego. Może się zdarzyć, że będzie konieczność, by coś wyjaśnić i omówić, z tego względu istotne jest, by klienci nie bali się kontaktu z biurem. Jaka nie byłaby to sytuacja, celem biura rachunkowego jest wsparcie klienta. Jeśli jedna ze stron w danej chwili jest niedostępna, na pewno uda się porozumieć później. Dobry kontakt wpływa na łatwy obieg wiadomości, dzięki czemu współpraca jest jeszcze bardziej miła.
Życzliwa atmosfera w relacji między biurem rachunkowym, a klientem, wyróżniająca się zrozumieniem i otwartością wpływa również na tworzenie zaufania. W ten sposób klienci bez przeszkód przekazują księgowym swoje sprawy oraz dokumenty, w zamian otrzymując rzetelną i terminową obsługę.
Główne wytyczne pracy z biurem rachunkowym
Współpraca bez względu na wszystko opiera się o konkretne ustalone z góry wytyczne, dzięki czemu obie strony mają świadomość, czego mogą się spodziewać oraz jakie potrzeby ma druga strona. Bez względu na to, czy do księgowej zgłasza się klient, jaki dopiero planuje rozpocząć firmę czy klient, jaki posiada działalność gospodarczą przez lata, ale stawia na nowe biuro rachunkowe przejmujące jego księgowość, za każdym razem na początku trzeba omówić zasady, które będą egzekwowane w trakcie współpracy. Takie zatwierdzone odgórnie obszary zapewniają, że nie pojawią się żadne niejasności.
http://www.biuro-rachunkowe-wloclawek.pl/
Przygotowanie warunków pracy
Praca z każdą księgową opiera się o stworzoną umowę, ale zanim dojdzie do podpisania jej, najpierw biuro rachunkowe razem z klientem omawia warunki pracy. Pośród takich ustaleń znajdują się zasady współpracy opisujące dostępność biura i klienta w celu kontaktu, metody dostarczania, magazynowania oraz rozliczania dokumentów, właściwe terminy, które mają być zachowane, żeby księgowa miała wystarczającą ilość czasu, by wykonać niezbędne rozliczenia, nim upłynie ostateczny termin ich wysyłania na przykład do Urzędu Skarbowego lub ZUS. W trakcie ustalania warunków współpracy z księgową omawiane są także koszty usług księgowych. Te kwoty z reguły zależą od ilości dokumentów, liczby zatrudnionych osób, rozliczania VAT-u oraz podobnych kryteriów, jakie oddziałują na nakład pracy księgowej. Gdy wszystkie ustalenia będą już omówione oraz potwierdzone przez biuro i klienta, stworzona zostanie umowa.
Podpisanie umowy z biurem rachunkowym
Umowa z biurem rachunkowym ma w sobie wszystkie ustalenia, jakich biuro rachunkowe dokonało z przedsiębiorcą. W takiej umowie nie może pojawić się nic, czego nie ustalono podczas ustalania warunków pracy. W chwili podpisania umowy współpraca zostaje rozpoczęta i od tej pory biuro rachunkowe zobowiązuje się do świadczenia usług jak najlepiej trzymając się omówionych wytycznych. Złamanie omówionych zasad może poskutkować rozwiązaniem umowy także ze strony księgowej, jeśli klient nie trzyma się określonych zobowiązań.
Przekazywanie dokumentów księgowych
Głównym wśród najistotniejszych obowiązków, które wymagane są od klienta, jest odpowiednie udostępnianie dokumentów księgowych. Z reguły zapisy umowne regulują kiedy klient ma przesyłać niezbędne dokumenty księgowe, żeby wszystkie rozliczenia były wyliczone terminowo. Dla przykładu w znacznej części biur rachunkowych niedopuszczalne jest, by klienci przesyłali dokumenty księgowe w końcowym terminie rozliczeń oraz liczyli na to, że zostaną one przygotowane przed upływem czasu. Bardzo często biura rachunkowe życzą sobie, by dokumenty księgowe docierały do biura nie później niż 10 dnia miesiąca, żeby znalazł się czas na dodanie ich do systemu, a potem bezbłędne rozliczenie. Przeważnie dokumenty księgowe można oddawać drogą elektroniczną albo osobiście w siedzibie biura.
Księgowa jako przedstawiciel klienta
Sporo biur rachunkowych praktykuje przedstawicielstwo przedsiębiorców w instytucjach jak Urząd Skarbowy czy ZUS. Wystarczy nadać niezbędne pełnomocnictwa, za sprawą których biuro rachunkowe uzyska prawo przedstawicielstwa klienta z ogromnym naciskiem na jego dobro.
Wsparcie z zakresu księgowości
Nawet jeśli księgowa nie oferuje doradztwa, na pewno udzieli informacji na nurtujące pytania lub wyjaśni wprowadzane do praw przez rząd aktualizacje. To wskazuje, jak bardzo istotne jest dla księgowych, aby współpraca z przedsiębiorcą była jak najbardziej owocna oraz dobra dla każdej ze stron. Warto więc korzystać z usług księgowych.