Wideofilmowanie - Kamerzysta weselny - Kamerzysta ślubny - Filmowanie wesel
Wideofilmowanie wesel
10 maja, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – nowe możliwości
3 czerwca, 2017

Pierwsze wrażenie, to coś o co dbamy przy różnych sytuacjach życiowych. Marzymy o zrobieniu dobrego wrażenia w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, na kobiecie, kiedy trafiamy na imprezę klubową, czy negocjując w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w dużej mierze opiera się także home staging – a więc proces dotyczący wszystkich prac, zmierzających do wywołania dobrego wrażenia na szukającym domu, apartamentu, czy innej nieruchomości. Ci, którzy planują zakup mieszkania, przypuszczalnie będą się kierować właśnie pierwszym wrażeniem, zatem trzeba postarać się, by nasz dom wyglądał zjawiskowo. Nie wszystko będziemy w stanie przygotować sami, dlatego warto podyskutować z ekspertami od home stagingu. Do tego jeszcze dojdziemy – wystartujmy od naszkicowania zarysu historycznego home stagingu.

W 1972 roku….

W poszukiwaniu genezy home stagingu udajemy się do USA. To właśnie na tamtejszym rynku mieszkań odnalazła się Barbara Schwarz, posiadaczka korporacji, specjalizującej się w projektowaniu wnętrz. Dziś już wiemy, że projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem do najważniejszej specjalizacji Barbary Schwarz. Już jako wprawna agentka nieruchomości, Schwarz sukcesywnie szukała narzędzi, które gwarantowałyby wzrost popularności oferowanych przez siebie mieszkań wśród Klientów. W 1972 roku wpadła na pomysł, aby starannie przygotować wnętrze jednej nieruchomości. Postanowiła wykonać wszystkie wymagane zabiegi remontowe, wysprzątać cały obszar i ozdobić go tak, żeby nabywca mógł się nią zachwycić. Jak wyszło? Nieruchomość została sprzedana dużo szybciej, niż ktokolwiek mógłby zakładać. Dlaczego tak się stało? Schwarz przekonała się, że przy rozjaśnieniu i optycznym powiększeniu pokoi – pierwsze wrażenie potencjalnego kupującego jest dużo lepsze niż dawniej. Przez lata, Barbara Schwarz budziła uznanie fachowców od mieszkań w USA, a specjalizacja o nazwie home staging weszła na stałe na rynek nieruchomości. Zgodnie z wyliczeniami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu więcej niż milion osób, a na pewno jest autorką popularnych treści na ten temat.

Wielka Brytania i nareszcie… Polska!

Przez lata home staging rozrastał się w Stanach Zjednoczonych i przyjął się także w Wielkiej Brytanii, gdzie w większości przypadków ludzie mówią na niego property presentation lub property styling. Zjednoczone Królestwo zapragnęło przyswoić home staging, dzięki reality show „House Doctor”, kojarzonego z osobą Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy podążyli za Amerykanami i dotarło do nich, iż mogą mnóstwo zarobić gdy wystawią ofertę sprzedaży dopiero po właściwym zadbaniu o mieszkanie.

Do Polski home staging trafił na dobre już w tym stuleciu. W dużej mierze dlatego, iż ludzie poszukiwali na rynku pracy nowych możliwości i co za tym idzie powstał nowy, wolny zawód – homestager. Szczególnie od 2009 roku, obserwujemy zwiększony popyt na usługi home stagingu na rynku mieszkań.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging przeobrażał się w zasadzie z dnia na dzień, a przyczyną były zmiany gustów ludzi, którzy znaleźli się na rynku nieruchomości. Barbara Schwarz zainicjowała precyzyjny model, ale korzystający z niego musieli odpowiadać na kaprysy zmieniającej się mody.

Ostatnimi czasy, home staging to nie tylko prace poprawiające urodę nieruchomości. Home staging bowiem to najzwyczajniej w świecie wdrożenie idei marketingu, który opiera się – posiłkując się definicją zaproponowaną przez Philipa Kotlera, znanego marketingowego specjalisty – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Swoje trzy grosze mogą tu wtrącić specjaliści od PR, którzy mogą przygotować atrakcyjną ofertę, która zwróci uwagę potencjalnego nabywcy. Już w czasach przedstawiania nowatorskiej techniki przez Barbarę Schwarz było wiadomo, iż psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest niebagatelna w procesie home stagingu, a oferta wymuszająca uwagę jest istotnym elementem, który dopiero może nakłonić ewentualnego nabywcę do obejrzenia nieruchomości. W dobie powszechnego dostępu do internetu i wszechobecnego szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem branżowych portali, jak i gustów korzystających z Facebooka. Należy pamiętać, że stworzenie odpowiednich zdjęć powinno nastąpić już po sumiennym przygotowaniu mieszkania. Co się na takie przygotowanie składa?

Ewolucja modelu Schwarz

Pionierskie koncepcje Barbary Schwarz zakładały, że dużo zyskamy, powiększając optycznie pomieszczenia i rozjaśniając je. Trzeba zwrócić uwagę na każdy szczegół – w tym na rozmieszczenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i blokować światła słonecznego. Niesamowite jest to, jak olbrzymia liczba osób nie pamięta o naturalnych zachowaniach, takich jak usunięcie z pokoju walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz przewietrzenia pomieszczeń. Kwestią, która może negatywnie wpłynąć na naszą transakcję może być brzydki zapach w lokalu – z pewnością odstraszy on Klienta.

Jeżeli chcemy upewnić się, że proces home stagingu ułoży się jak należy – lepiej zatrudnić ekspertów z biura nieruchomości, którzy postarają się, aby nasza posesja wypadła okazale.

Więcej przeczytasz na naszej stronie internetowej – http://mieszkania.torun.pl

Strona używa cookies
Ok