Kurs jazdy defensywnej Toruń - Jazda defensywna - Szkolenie jazdy defensywnej - ODTJ Toruń - Kurs jazdy defensywnej ceny
Przydatne szkolenie z jazdy defensywnej
21 lutego, 2017
Leczenie nadpotliwości Bydgoszcz Zabiegi leczące nadmierną potliwość Nadpotliwość
Bezbolesne leczenie nadpotliwości
23 lutego, 2017

Serwis skutera Kymco

serwis skuterów Kymco naprawa Kymco pielęgnacja Kymco

Na co zwrócić uwagę podczas przeglądu skutera?

Większość Nabywców, którzy ustalają nabycie skutera, w małym stopniu wie, jak mądrze go pielęgnować. Od prawidłowej pielęgnacji zależy bowiem – ogólnie rzecz ujmując – jego „żywotność”. Będziemy mieli szansę z niego korzystać dużo dłużej, a podróż nim będzie znacznie spokojniejsza. Jakie kroki musimy zrobić? Głównie: absolutnie nie zadręczać napędu ostrą jazdą, a mianowicie z manetką do końca, gdyż może to mocno podnieść temperaturę motoru, zaś w efekcie go uszkodzić. Także wszystkie pokazy kaskaderskie musimy niestety spostrzegać w mieszkaniu na ekranie laptopa lub telewizora. Chodzi tutaj bezwzględnie o ryzykowne hamowanie lub jazdę na pojedynczym kole (nierzadko tylnym). Taka podróż „wystawia na próbę” nasze zdrowie, natomiast wielekroć życie, skoro jest połączona z ogromną prędkością. Przykładowo skuter Kymco trzeba czyścić manualnie. Myjnia ciśnieniowa absolutnie nie wystarczy, żeby dokładnie oczyścić wszystkie części składowe (szczególnie te najmniejsze). Należy spędzić przy skuterze o wiele więcej czasu. Sprawdzić uważnie po jakiejkolwiek podróży stan jednośladu, m in. w lokalizowaniu jakiś ewentualnych dysfunkcji. Należałoby wypolerować wydech, skontrolować czy w którymś miejscu nie ma korozji i czy hamulce są w rewelacyjnym stanie. Zaleca się raz w tygodniu skontrolowanie stanu oświetlenia i opon. Ponad to w żadnym przypadku nie możemy przekraczać dopuszczalnego obciążenia, zatem miary bagażu, jaki mamy możliwość ze sobą wziąć.

Kiedy potrzebny jest serwis skutera?

Całość zależy od tego, czy posiadamy dwusuwowy bądź czterosuwowy skuter. W przypadku tego drugiego opłata niewątpliwie będzie odrobinę wyższa. W przypadku skutera dwusuwowego serwis Kymco obejmuje: podmianę oleju w skrzynce przekładniowej, badanie stanu zapłonu silnika, kontrolowanie funkcjonowania układu hamulcowego, kontrolowanie ciśnienia w oponach, zawieszenia, wyglądu podświetlenia, przeczyszczanie motoru i gaźnika oraz wszystkie pozostałe uniwersalne prace, które my sami zaproponujemy, przykładowo usunięcie widocznej dysfunkcji. Jeśli posiadamy motor czterosuwowy serwis włącza ponadto podmianę oleju w motorze, oczyszczanie filtra oleju oraz przystosowanie zaworów. Warto na własną rękę ubezpieczać motor przed destrukcyjnymi czynnikami, m in. solą na jezdni w czasie zimy. Wówczas nie powinniśmy nią jeździć, gdyż sól jest zasadniczym czynnikiem powstania rdzy na wydechu. Po zimnych miesiącach należy wymienić olej oraz inne płyny, przykładowo olej hamulcowy, przekładniowy czy amortyzatorowy.

Gdzie najlepiej zrobić serwis motocykla?

Zwyczajny warsztat i ASO mają zapewne taką samą ilość mocnych stron jak i wad. Należy jednakże poświęcić im sekundę, aby później nie żałować złej decyzji. W renomowanej stacji, w której dokonuje się oględzin i regeneracji skuterów, mamy możliwość liczyć na uczciwość i doskonałą jakość obsługi. Przegląd zawsze jest przygotowywany identycznie z określonym planem, zaś udowodnieniem jego zrobienia jest podkreślenie tego w książce gwarancyjnej. Klienci, którzy posiadają nowiutkie jednoślady Kymco, muszą stawiać się każdorazowo w wytyczonym zawczasu czasie. Jeśli jednoślad będzie miał jakąkolwiek niebezpieczną dysfunkcję, wtedy ASO w ramach gwarancji może przeprowadzić darmową naprawę. Ważnym walorem powyższego serwisowania jest opcja późniejszej odsprzedaży skutera za dobrą cenę.

Atutem niezależnych warsztatów jest zdecydowanie opłata. Częstokroć w ASO musimy zapłacić parę razy więcej za bliźniaczą usługę. Z tej przyczyny nabywcy jednośladów często ustalają naprawy oraz konserwację naturalnie w tych lokalizacjach. Jesteśmy na wygranej pozycji, jeżeli mechanik jest w tym obszarze ekspertem, np. nabył uprzednio doświadczenie w naprawie poszczególnych modeli owych maszyn. Można mieć styczność też ze sformułowaniem: „ja nie będę takiego skutera regenerował, bowiem się po prostu na takich problemach niestety nie znam”. W niniejszej sytuacji mechanik choćby jest wobec nas otwarty. Niekorzystnym aspektem będzie tu brak kompetencji, który jest sprawiony tym, iż nieupoważnione warsztaciki nie mają zwyczajnie dostępu do fachowych treningów. A wskutek tego do ważnych informacji, np. o bardzo skomplikowanej elektronice w określonym rodzaju motoru. Powinniśmy więc wydzwaniać do sporej ilości serwisów, z czego spora część nawet nie podejmie się wykonania usługi. Niezależne zakłady mają opcję niemniej specjalizować się w branży skuterów, np. supermoto i wówczas mamy możliwość zyskać rzetelną usługę za niewygórowaną cenę.

Ostatecznie trzeba wiedzieć, że gwarancja od producenta wcale nie obejmuje w szeregu różnych okoliczności, np. gdy umieścimy w swym motorze części składowe od nieautoryzowanego fabrykanta lub jeśli wcale nie będziemy wykorzystywali pojazdu zgodnie z tym, do czego jest przeznaczony (przykładowo będziemy wykraczać poza dopuszczalną prędkość, jeździć brawurowo na pojedynczym kole). Jeżeli zamierzasz odnaleźć dużo więcej zajmujących wiadomości w temacie skuterów kliknij w owy link – KYMCO

Strona używa cookies
Ok