Instalacje biogazowe biogazownie pochodnie do spalania biogazu odgazowanie składowiska odpadów
Odgazowanie składowiska odpadów
25 listopada, 2016
Biogazownie pochodnie do spalania biogazu instalacje na biogaz
Warunki budowy biogazowni
28 listopada, 2016

Parkingi lotniskowe w Gdańsku

Parking lotniskowy parking przy lotnisku w Gdańsku parking Bastion przy lotnisku w Gdańsku

Przed Tobą lot samolotem? To musisz wiedzieć!

Tak naprawdę ważne są trzy kroki: zamówienie parkingu przy lotnisku, przygotowanie „ładunku” wedle konkretnych zasad oraz odprawa. Parking powinien być położony nieopodal lotniska, byśmy nie musieli przebywać jeszcze nadplanowej drogi z bagażami (czasami nadzwyczaj uciążliwymi). Powinniśmy zawczasu przeszukać tanie oferty w sieci oraz wyselekcjonować parking z najlepszym dojazdem i najszybszym dotarciem na lotnisko. Mnóstwo przedsiębiorstw publikuje na własnych stronach Galerie zdjęć oraz filmiki, z których mamy możliwość bezproblemowo wywnioskować, gdzie faktycznie znajduje się parking. Najlepiej sprawdzić najbliższe otoczenie, zapoznać się z mapami dojazdu i cenami. Jeżeli mamy na uwadze bagaż, wówczas trzeba zaznajomić się z dokładnymi instrukcjami dla podróżnych udostępnionymi przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Przede wszystkim z ewidencją „rekwizytów” zabronionych do przewozu w bagażu kabinowym, zawężoną infografiką dotyczącą wnoszenia płynów, sprayów oraz żelów na pokład samolotu. Przed odprawą trzeba:

  • zanalizować warunki przewozu, więc część umowy między pasażerem i przewoźnikiem
  • zobaczyć, czy posiadamy wszystkie dokumenty niezastąpione do odprawy
  • sprawdzić, czy nasz ładunek (podręczny, rejestrowany, niestandardowy) spełnia warunki co do wielkości podyktowanych przez przewoźnika
  • napisać telefon kontaktowy linii lotniczej (albo do call centre), który będzie użyteczny w przypadku ewentualnych pytań

Warto pamiętać, że po dotarciu na lotnisko czekają nas dwa ważne momenty: odprawa biletowo – bagażowa oraz kontrola bezpieczeństwa. Stąd proponuje się, ażeby przybyć na lotnisko dużo przed momentem odlotu. Zatem zarezerwowanie parkingu lotniskowego z przewozem na lotnisko i odbiorem po przylocie jest bardzo wygodnym i skutecznym wyjściem. Dzięki niemu mamy możliwość zaoszczędzić faktycznie dużo drogocennego czasu. Odprawa biletowo – bagażowa rozpoczyna się w momencie wskazanym przez przewoźnika i jest oznaczona logo przewoźnika, nazwą portu końcowego, numerem rejsu i godziną odlotu. Jedynie po odebraniu karty pokładowej oraz oddaniu ładunku pozostaje skierować się do kontroli bezpieczeństwa. Potem można spokojnie oczekiwać, aż samolot będzie definitywnie przygotowany do przelotu, zaś pracownicy obsługi pasażerskiej zaproszą nas na pokład.

Typy ładunków i związane z nimi utrudnienia

Pierwszym wariantem jest ładunek ewidencjonowany, który jest przewożony w pełni pod opieką przewoźnika. Podstawą zarejestrowania jest wydanie zawieszki bagażowej, a obostrzenia dotyczą zwłaszcza jego masy (nakładane są ponadplanowe odpłatności za połowę albo całość ładunku i za tzw. „nadbagaż”). Bagaż podręczny nie jest ewidencjonowany i przez cały czas trwania lotu przebywa pod ochroną pasażera. Zastrzeżenia w takim przypadku dotyczą ciężkości i gabarytów. Jeżeli nasz bagaż się w nich niestety nie mieści, zostanie przewieziony jak bagaż ewidencjonowany. Za to ładunek niestandardowy dotyczy niepowtarzalnych rekwizytów, np. deskorolek. Dobrym pomysłem jest niewątpliwie zmierzenie naszego ładunku (jeżeli nie zaopatrzyliśmy się w charakterystyczne torby lub walizki wytworzone zgodnie z normami udzielonymi przez ULC). Mamy szansę to zrobić w domu bądź na parkingu lotniskowym, na który trzeba przybyć zdecydowanie wcześniej.

Przedmioty zakazane do transportu w bagażu kabinowym i ewidencjonowanym

W bagażu podręcznym w żadnym przypadku nie możemy mieć broni palnej (i jakiejkolwiek pozostałej broni), obiektów o ostrych brzegach lub granicach, tępych instrumentów, artykułów eksplozyjnych, substancji łatwopalnych, chemicznych, trujących, płynów i artykułów o pokrewnej gęstości. W bagażu rejestrowanym nie wolno wieźć żadnych środków wybuchowych, substancji łatwopalnych, chemicznych i trujących.

Do broni palnej należą, m. in. broń bojowa i sportowa (pistolety, części składowe broni palnej, paralizatory elektryczne, czy urządzenia do uboju zwierząt). Nie wolno nam pod żadnym pozorem transportować żyletek, łyżew, tasaków rzeźniczych, szabel, szpad i lasek z ukrytą szpadą czy urządzeń budowlanych, przykładowo stalowe łomy czy piły (przynależących do grupy przedmiotów o ostrych granicach bądź końcach). Do instrumentów tępych należą kije do golfa, pałki elastyczne lub sztywne, wiosła do kajaków, czółen i innego sprzętu pływającego, itp. Niebezpieczeństwem dla zdrowia pasażerów oraz kadry są także zapalniki, amunicja, repliki lub imitacje materiałów do urządzeń wybuchowych oraz ich części składowe, urządzenia dymotwórcze, oraz napoje alkoholowe o stężeniu powyżej 70% na jednostkę (mianowicie grupa: materiały wybuchowe oraz substancje łatwopalne). Poza tym w samolocie w ogóle nie mogą znajdować się płynne baterie elektryczne, substancje korozyjne, ”gaz pieprzowy”, izotopy lecznicze, materiały wywołujące choroby zakaźne, a także żele, pasty, emulsje (np. syropy, dezodoranty, czy aerozole.

Bagaż ewidencjonowany nie może zawierać zwłaszcza dwóch ostatnich rodzajów przedmiotów, inaczej produktów eksplozyjnych oraz substancji toksycznych i chemicznych.

Jeśli jesteś zainteresowany ofertą parkingu w okolicach lotniska w Trójmieście, kliknij w ten odnośnik – parking przy lotnisku w Gdańsku

Strona używa cookies
Ok