Wszyscy dobrze rozumiemy, iż Internet to morze możliwości i również ogrom rewolucyjnych narzędzi, jakie mają odciążać w zdobywaniu nowych Zainteresowanych oraz wzmacnianiu wierności „starych”. Prócz promocji zewnętrznej i wewnętrznej, która wbrew panującemu przeświadczeniu bardzo efektywnie wpływa na potencjalnych kupców, mamy poza tym możliwość wykorzystywania sieci do rekomendowania własnej firmy i uwidaczniania swoich atrakcyjnych towarów bądź usług. Klasyczna reklama w postaci zbyt nudnej albo natrętnej nie da takich efektów, jak dobrze zaprojektowana oraz wypozycjonowana strona internetowa. Czemu? Na to pytanie postaramy się w bieżącej chwili rzeczowo i fachowo odpowiedzieć.
Mianowicie powinniśmy sobie w tym momencie odpowiedzieć na następujące pytania: czy opracowując własną stronę internetową pamiętaliśmy o konsumentach czy o tym, co nam się przede wszystkim podoba? Czy wpisy zamieszczone na własnej są dobrej jakości, czyli logiczne, jasne oraz kompetentne? Czy wystarczająco często modyfikujemy własną stronę? Czy w utworzonych tekstach zawarliśmy określenia kluczowe, które linkują do dalszych podstron? Właściwie wykonana strona internetowa wcale nie będzie na 100-nej lokalizacji w najsłynniejszej na świecie wyszukiwarce sieciowej jaką jest Google. Oraz nie chodzi tutaj jedynie o kwestie poruszone w zadanych wyżej pytaniach. Sposoby na pozycjonowanie stron internetowych, które użytkownicy regularnie publikują w sieci, faktycznie są ledwie podstawami. Znaczy to, iż nie wypozycjonujemy strony odwołując się tylko do nich. Nikt nie zdradzi tajemnicy pozycjonowania na blogu, zwłaszcza jeśli jest to przedmiot jego aktywności zawodowej. Bądźmy racjonalni – umiejscowienie strony marki na początkowej stronie we wspomnianej wyszukiwarce niemało kosztuje, zwłaszcza jeżeli planujemy, by się ona tam utrzymała dłużej niż parę chwil. Na każdym kroku można kupić wpisy za przysłowiowe „parę groszy”, lecz zawsze pozycjonowanie realizuje się jako spam. Skutek? Firmowa strona zostaje zablokowana przez Google.
Rzeczywiście swoją stronę internetową mamy możliwość skonstruować bez niczyjej pomocy. Pozostaje natomiast pytanie: w jaki sposób będzie czytało ją Google? Momentami wydaje nam się, że całość zrobiliśmy tak jak być powinno, lecz strona leci na kolejne miejsca w wyszukiwarce. Zapewne skorzystaliśmy z któregoś szablonu (płatnego lub nieodpłatnego) i bezpośrednio „wypełniliśmy go” wpisami, fotografiami, filmikami itp. Niestety nie jest to właściwy zamysł, zwłaszcza na firmową stronę. Tworzenie stron internetowych musimy pozostawić informatykowi, grafikowi i pozycjonerom. Po pierwsze – skoro praktycznie w ogóle nie posiadamy zadowalającej wiedzy, zaprzepaścimy multum czasu na przyswojenie jej sobie. Po drugie – wybierając niniejszą drogę musimy liczyć się z pracą dwu-etatową. Po trzecie – przy kształtowaniu strony markowej wcale nie pracuje pojedyncza osoba, wręcz przeciwnie – parę. Łatwiej i efektywniej jest polecenie komuś tej pracy (i jest jej mnóstwo). Analogicznie sprawa ma się z tworzeniem sklepów internetowych. Samo pisanie wpisów absorbuje wiele czasu, zaś muszą one dokładnie dotyczyć zawartości firmowej strony. Pozycjonowanie zachodzi w czasie od kilku do kilkunastu tygodni, zaś na początku może nie być rozpoznawalny żaden ruch na stronie.
Jest co najmniej kilkanaście rzeczy, na które wypada koniecznie rzucić okiem przy budowaniu strony internetowej i jej pozycjonowaniu – poniżej znajdują się te najaktualniejsze.
Warto mieć na uwadze – jeżeli Google wyrzuci naszą stronę z rezultatów wyszukiwania, często powrót jest niewykonalny. Lepiej nie błądzić w nawale internetowych „przydatnych porad” oraz zostawić profesjonalne projektowanie stron osobom, które mają rozległą wiedzę i kompetencje.
Więcej informacji znajduje się na stronie – Strony internetowe Gorzów